تاریخ انتشار: شنبه 1403/07/07 - 09:02
کد خبر: 517755

در روزنامه‌های امروز کشور چه گذشت؟؛

«فلسطین۲»کابوس جدید تل‌آویو/ از قتل عام در ضاحیه تا عبور از خط قرمز

«فلسطین۲»کابوس جدید تل‌آویو/ از قتل عام در ضاحیه تا عبور از خط قرمز

مطبوعات امروز کشور به موضوعات مختلفی پرداختند که مهم ترین آن‌‌‌ها حمله موشکی رژیم صهیونیستی به لبنان وسخنرانی جنایت‌کار جنگی نتانیاهو در سازمان ملل متحد بود که در پیشخوان خود عرضه کردند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رسانه‌های ‌صهیونیستی می‌گویند هدف حمله جنایت‌آمیز به جنوب بیروت که با دستور نتانیاهو انجام شد؛ ترور سیدحسن نصر‌الله بوده است. روزنامه‌های امروز صبح کشور تیتر اول خود را پیرامون این موضوع  و موضوعات مهم دیگر نوشتند که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

روزنامه کیهان صفحه اول خود را با این تیتر آغاز کرد: اسرائیل گور خود را کَند حالا جنازه‌اش را دفن کنید

غروب دیروز رژیم صهیونیستی با 10 بمب سنگر‌شکن 2هزار پوندی، ساختمانی در ضاحیه بیروت را هدف قرار داد و اعلام کرد، مقر اصلی حزب‌الله لبنان را که در آن سید حسن نصرالله و تنی چند از مقامات ارشد این جنبش حضور داشتند، هدف قرار داده است.

ساعاتی بعد برخی رسانه‌ها اعلام کردند، تیر رژیم صهیونیستی به سنگ خورده و سیدمحبوب مقاومت در سلامت است.

رژیم صهیونیستی گویا همه چیز را برای خود «تمام شده» می‌بیند؛ در غیر این صورت از تمام خطوط قرمز به یکباره عبور نمی‌کرد. حمله وحشیانه دیروز این رژیم به ضاحیه جنوبی با هدف اعلامی ترور سید حسن نصرالله، آن هم با بمب‌های آمریکاییِ غیرمتعارف و سنگرشکن 2هزار پوندی، نشان می‌دهد، این رژیم به آخر خط رسیده و دیگر اهمیتی به تبعات چنین وحشیگری‌هایی نمی‌دهد. دیروز رسانه‌های عبری زبان با ذوق عجیبی مدعی شدند،

سید حسن نصرالله و شماری از سران ارشد جنبش مقاومت لبنان را که در مقر زیرزمینی در ضاحیه جنوبی حضور داشتند، پس از شناسایی، هدف قرار داده‌اند. برخی نیز مدعی شدند او به شهادت رسیده است. ساعاتی بعد برخی از همین رسانه‌ها از شهادت سید مقاومت عقب‌نشینی کرده و گفتند سید‌هاشم صفی‌الدین، نفر دوم حزب‌الله به شهادت رسیده است.

منابعی در حزب‌الله لبنان اما می‌گویند، سید حسن و ‌هاشم صفی‌الدین در سلامتند و صهیونیست‌ها دروغ می‌گویند. تائید و تکذیب‌ها تا لحظه تنظیم این گزارش ادامه دارد. این عملیات با 8 الی 12 جنگنده از جمله چندین اف 35 انجام شده است.

در ادامه وطن امروز نوشت: فرمان ترور از نیویورک

عصر جمعه به وقت لبنان ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقر مرکزی حزب‌الله را در حومه جنوبی بیروت بمباران کرده است. این حمله که از آن به عنوان سنگین‌ترین حمله دوران معاصر به یک مقر مقاومت در لبنان یاد می‌شود، چندمین حمله تروریستی پیاپی اسرائیل به این منطقه محسوب می‌شود که به شهادت شماری از نیرو‌های حزب‌الله و همچنین شهروندان لبنانی انجامیده‌ است.

گفته می‌شود در این جنایت بزرگ،10 ساختمان اداری و مسکونی مجاور هم فرو ریخته‌اند. الجزیره این واقعه را یک قتل‌عام بزرگ خوانده است. ساعتی بعد از این حمله هوایی بی‌سابقه که به گفته ارتش صهیونیستی توسط جنگنده «اف 35» و با چندین بمب سنگرشکن آمریکایی 2 هزار پوندی انجام گرفته، رسانه‌های عبری گمانه‌زنی کردند هدف، شخص دبیرکل حزب‌الله بوده است. البته دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اگرچه تایید کرد نیروی هوایی رژیم به مقر اصلی رهبری حزب‌الله حمله کرده ولی به ترور سیدحسن نصرالله اشاره‌ای نکرد.

ایران تیتر اصلی خود را اینگونه نوشت: قتل عام در ضاحیه

ارتش اشغالگر اسرائیل عصرجمعه چندین حمله هوایی سنگین به محله‌های مسکونی در منطقه حاره حریک در حومه جنوبی بیروت پایتخت لبنان انجام داد. این حمله به موازات تجاوز گسترده‌ای است که رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه علیه جنوب لبنان و منطقه بقاع آغاز کرده که طبق اعلام وزارت بهداشت لبنان بیش از 700 کشته برجای گذاشته است.

6 ساختمان در نتیجه تجاوزات اخیر اسرائیل با خاک یکسان شد. منابع عبری گزارش دادند، رژیم صهیونیستی در این حمله از بمب‌های سنگرشکن 2 تنی استفاده کرده است. رسانه‌های صهیونیستی همچنین مدعی شدند، مقر مرکزی حزب‌الله هدف حملات بوده است.

ارتش اسرائیل مدعی شد، مرکز فرماندهی مرکزی حزب‌الله در زیر زمین در ضاحیه بیروت هدف حمله قرار گرفت. بسیاری از شهروندان غیرنظامی لبنانی در این حمله به شهادت رسیدند. سخنگوی ارتش اسرائیل با تأیید خبر حمله جنگنده‌های این رژیم به ضاحیه بیروت مدعی شد، در این تجاوز مقر فرماندهی مرکزی حزب‌الله را در قلب ضاحیه هدف قرار داده است. براساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی، این رژیم، ایالات متحده را مدت کوتاهی پیش از انجام حمله، مطلع کرده است.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشست خبری با خبرنگاران اسرائیلی را ناتمام گذاشت. این اتفاق بعد از آن رخ داد که «رومن گافمن»، مشاور نظامی نتانیاهو چیزی در گوش او گفت. وبگاه عبری واللا اعلام کرد، در پناهگاه‌ها در تل‌آویو باز شده است. رادیو ارتش اسرائیل نیز گزارش داد، سامانه‌های پدافند هوایی و گروه‌های امدادی در سراسر فلسطین اشغالی از بیم حمله گسترده حزب‌الله به حالت آماده‌باش در‌آمده‌اند.

رسالت امروز خود را اینگونه آغاز کرد: «فلسطین۲»کابوس جدید تل‌آویو

مقاومت یمن با اقتدار مثال زدنی خود، در حال انتقام از اشغالگران صهیونیستی و حامیان آمریکایی آنها در منطقه است. همین مسئله، استیصال مشترک واشنگتن و تل آویو در برابر انصارالله و ارتش یمن را دوچندان ساخته است. اخیرا دامنه عملیات نظامی یمنی ها علیه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در دریای سرخ و اراضی اشغالی گسترش یافته است.

اقداماتی که در دفاع از مردم غزه و در هم افزایی با دیگر اضلاع مقاومت مانند حماس، جهاد اسلامی و حزب الله لبنان صورت می گیرد. اخیرا سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این نیروها سه فروند ناوشکن جنگی آمریکا را در دریای سرخ در حالی که برای حمایت از رژیم اسرائیل در حرکت بودند، هدف قرار داده است.سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت که این عملیات با مشارکت نیروهای دریایی، موشکی و پدافندی  با ۲۳ موشک بالستیک، بالدار و پهپاد انجام شده است.

وی اظهار داشت که این عملیات همزمان با عملیاتی انجام شد که در آن یافا(تل آویو) و عسقلان در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار گرفت.بر اثر شدت انفجار صورت گرفته از حمله موشک بالستیک انصارالله به تل آویو، دو میلیون نفر از ساکنان اراضی اشغالی به پناهگاهها رفتند. گزارش های رسمی منابع صهیونیستی می گوید در این حمله، ۱۷ نفر زخمی شده اند ، حال آنکه گزارش های غیررسمی از کشته و زخمی شدن تعداد بیشتری از صهیونیستها خبر می دهد.

ادامه عملیات حزب الله در عمق استراتژیک اراضی اشغالی

همزمان، عملیات های انتقامی حزب الله لبنان از رژیم اشغالگر قدس در عمق استراتژیک اراضی اشغالی ادامه دارد. حزب الله لبنان در بیانیه یازدهم خود طی امروزاعلام کرد که پایگاه "میشار" را که در اصل مقر اطلاعات مرکزی منطقه شمالی ارتش اسرائیل است، با تعدادی موشک هدف قرار داده است.این جنبش طی روزهای اخیر یازده عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام داده است.

جوان نوشت: روز سلحشوران یمنی در دفاع از لبنان

رژیم صهیونیستی از سه محور زیر آتش موشک‌ها و پهپاد‌ها است. اول لبنان، دوم عراق و سوم یمن. با این حال، روز ۲۷ سپتامبر را باید به حساب یمنی‌ها ثبت کرد. یمنی‌ها اول، سحرگاه جمعه با چند موشک بالستیک تل‌آویو و عسقلان را هدف قرار دادند و عصر دیروز هم، با ۲۳ موشک، به سه ناوشکن جنگی امریکایی در دریای سرخ حمله کردند. در حمله سحرگاه یمنی‌ها به تل‌آویو، ۲ میلیون اسرائیلی به پناهگاه گریختند که در جریان آن، نزدیک به ۲۰ نفر زخمی شدند.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نخستین ساعات بامداد روز جمعه، با موشک «فلسطین- ۲» به تل‌آویو حمله کردند. ارتش صهیونیستی تأیید کرد که یک موشک از یمن به تل‌آویو شلیک شده ولی ادعا کرد که با سامانه آرو (پیکان)، موشک پرتابی به تل‌آویو را رهگیری کرده است.

در ادامه همشهری نوشت: عبور از خط قرمز

حملات شدید هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل به منطقه ضاحیه جنوبی بیروت در حالی صورت گرفت که رسانه‌های عبری-غربی اعلام کردند هدف حمله، شخص سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان بوده است.

شبکه۱۲ تلویزیون اسرائیل مدعی شد که اسرائیل از مدت‌ها قبل طرح ترور سیدحسن نصرالله را آماده کرده و در انتظار برگزاری نشست مشترک فرماندهان ارشد حزب‌الله در کنار یکدیگر بود. بنا بر ادعای این شبکه، ارتش اسرائیل از تشکیل جلسه فرماندهان ارشد حزب‌الله در محل مزبور با حضور سیدحسن نصرالله مطلع شده بود.

در پایان فرهیختگان تیتر اصلی خود را این گونه نوشت: قاتل در نیویورک

تریبون سازمان ملل کم قاتل به خود ندیده است. جبر زمانه دیکتاتورها و جنایتکارانی را در این جایگاه قرار داده است. آنها از تریبونی سازمانی که باید وظیفه‌اش ایجاد صلح در جهان باشد، به شکل شرم‌آوری جنایت‌های خود را توجیه کرده و به دیگران درس اخلاق داده‌اند.

در این دسته از رهبران، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی موردی خاص به حساب می‌آید. او در زمانه کنونی خون‌ریز‌ترین جنایتکار جهانی است. با این وجود نتانیاهو روز گذشته (جمعه) از تریبون سازمان ملل برای توجیه جنایت‌های خود استفاده کرد و با اتهام‌زنی به گروه‌های مقاومت و حتی بسیاری از مردم جهان که علیه جنایت‌های او اعتراض کرده‌اند، تلویحا از قصد خود برای گسترش جنگ خبر داد.

طی 12 ماه جنگ در غزه، تاکنون 41 هزار و 500 نفر از مردم این منطقه که 2 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد به شهادت رسیده و 96 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند. بسیاری از این 96 هزار نفر به دلیل جراحات عمیق و نبود تجهیزات پزشکی بسیار زود جان خود را از دست داده و صدها هزار نفر دیگر نیز که آسیب مستقیمی ندیده‌اند، به دلیل مشکلات ناشی از محاصره، طعمه مرگ خواهند شد. مجموع تلفات جنگ تا به امروز با احتساب شهدا و زخمی‌ها به 137 هزار و 500 نفر می‌رسد که معادل 6 درصد جمعیت غزه است؛ از هر 17 نفر، یک نفر.

گزارشی از امیر کریمی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تصاویری از تجمع محکومیت ترور سید حسن نصرالله در حرم امام رضا(ع)
شهادت سردار نیلفروشان تایید شد
جنبش حماس شهادت سید مقاومت را تسلیت گفت
مقتدی صدر شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت
واکنش آذری جهرمی به شهادت سیدحسن نصرالله
مصدومیت ۵ دانش‌آموز در حادثه ریزش سقف یک دبیرستان در اصفهان
اولین واکنش سیدحسن خمینی به شهادت سیدحسن نصرالله
لحظه اعلام خبر شهادت سید حسن نصرالله در حرم مطهر رضوی +فیلم
قطع پخش عادی برنامه های صداوسیما بمناسبت شهادت سید حسن نصرالله
اعلام خبر شهادت سیدحسن نصرالله در شبکه خبر +فیلم
درخواست وزیر خارجه استرالیا برای آتش‌بس در غزه و لبنان
تجمع مردم قم در محکومیت جنایت اخیر اسرائیل در لبنان
جزئیات بمباران سنگین ضاحیه بیروت؛ استفاده از ۸۵ تن بمب برای ترور نصرالله
چرا رژیم صهیونیستی دیروز به ضاحیه بیروت حمله کرد
کشورهای مدافع صلح در مقابل گستاخی‌های رژیم صهیونیستی در کنار مسلمانان بایستند
قله نزدیک است
بورس قرمزپوش شد
مردان مسلح عروسی را به خون کشیدند
سرپرست دانشگاه ملی مهارت منصوب شد
دانشگاه تهران در حوزه علوم شناختی در صدر دانشگاه‌های برتر جهان اسلام قرار گرفت
واکنش حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا به جنایت‌های اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top